Skarbnik - Główny Księgowy budżetu
Spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magister lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6 – letniej praktyki w księgowości,
- wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
I. Wymagania niezbędne stawiane kandydatowi:
1). posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego,
2). pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta w pełni praw publicznych,
3). brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe,
4) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, posiada znajomość
5). znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
6). spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magister lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6 – letniej praktyki w księgowości,
- wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów,
7). stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem.
II. Wymagania dodatkowe:
1). kreatywność, odpowiedzialność, terminowość, sumienność, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, zdolności analityczne, organizacyjne,
2). umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
3) wysoka kultura osobista,
4). znajomość przepisów prawa dotyczących zakresu wykonywanych zadań oraz dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego - w szczególności ustawy o samorządzie gminy, o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, Ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłat lokalnych, ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Kodeksu postępowania administracyjnego wraz z przepisami wykonawczymi do tych ustaw,
5). umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
6). umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, programów MS Office oraz programów księgowych i budżetowych,
7) dodatkowym atutem będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym praktyka na kierowniczym stanowisku w pionie finansowo-księgowym,
Do zadań Skarbnika będzie należał oprowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, koordynowanie prac związanych z wykonaniem budżetu i realizacji wynikających z tego tytułu zadań określonych w odrębnych przepisach, a w szczególności:
1. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
2. Dokonywania wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
- kompletność i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
3. Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
4. Opracowanie okresowych analiz wykonywania planów finansowych budżetu i Urzędu,
5. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza w drodze zarządzenia dotyczących prowadzenia rachunkowości,
6. Opracowanie pod względem formalnym, prawnym i rachunkowym projektu uchwały budżetowej i projektu wieloletniej prognozy finansowej w oparciu o materiały planistyczne określone zarządzeniem Burmistrza oraz projektów zmian tych uchwał,
7. Przygotowanie zarządzeń w sprawach zmian w budżecie,
8. Przygotowanie zarządzeń i pism w sprawach planów finansowych urzędu i pozostałych jednostek,
9. Prowadzenie rachunkowości jednostki,
10. Prowadzenie sprawozdawczości budżetowej,
11. Kierowanie pracą wydziału Finansowo-Księgowego,
12. Dokonywanie okresowej oceny pracy podległych pracowników,
13. Uczestnictwo w sesjach Rady Miejskiej w Nałęczowie,
14. Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie kontroli zarządczej,
15. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz innymi instytucjami w zakresie wykonania budżetu gminy.
1. podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie (wg załączonego wzoru),
2. podpisane własnoręcznie oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wg załączonego wzoru),
3. podpisany własnoręcznie życiorys /CV/ zawierający dane o posiadanych kwalifikacjach i przebiegu pracy zawodowej,
4. podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
5. kserokopie poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje,
6. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem na każdej stronie,
7. podpisane własnoręcznie oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych (wg załączonego wzoru),
8. podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe(wg załączonego wzoru),
9. podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa karne skarbowe (wg załączonego wzoru),
10. oświadczenie o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, wg. załączonego wzoru,
11. podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku. (wg załączonego wzoru),
12. inne poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem dokumenty wg uznania kandydata, potwierdzające kompetencje niezbędne na stanowisku.
Osoba wyłoniona do zatrudnienia w drodze naboru zobowiązana jest do złożenia, najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę, zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
- Praca w wymiarze czasu pracy— 1 etat, zatrudnienie lipiec 2023r.
- Forma zatrudnienia; powołanie ( zgodnie z art.4 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych), z zastosowaniem przepisów kodeksu pracy ( art. 68-72),
- Praca w siedzibie Urzędu Miejskiego w Nałęczowie ul. Lipowa 3.
- Praca przy komputerze, powyżej 4 godziny na dobę,
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych kształtował się na poziomie niższym niż 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych kształtował się na poziomie niższym niż 6%.
Dokumenty należy składać w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie, ul. Lipowa 3, 24 -150 Nałęczów, w terminie do dnia 26.05.2023r. do godziny 14-tej, w zamkniętej kopercie, osobiście do sekretariatu Urzędu Miejskiego w Nałęczowie (pok. 13) lub przesłać listem na adres Urzędu Miejskiego w Nałęczowie /decyduje data i godzina dostarczenia oferty do Urzędu.
Na kopercie wymagany jest dopisek o treści: „Nabór na stanowisko Skarbnik - Główny Księgowy w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie oraz dane adresowe kandydata wraz numerem telefonu.
- Zakwalifikowani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Brak odpowiedzi ze strony Urzędu Miejskiego w Nałęczowie na zgłoszoną ofertę a także nie zgłoszenie się kandydata na rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.
- Osobą do kontaktu w sprawie naboru jest Sekretarz Gminy lub pracownik ds. kadr.
- Informacja o wynikach naboru będzie ogłoszona na stronie internetowej BIP (www.naleczow.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nałęczowie - Nałęczów ul. Lipowa 3.
- Dokumenty kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego etapu naboru zostaną odesłane pocztą.
Dodano do BIP dnia 11-05-2023 14:55:46