Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Nałęczowie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Stanowisko ds. Ewidencji podatków i opłat oraz księgowości podatkowej

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Nałęczowie ul. Lipowa 3 24-150 Nałęczów
Data ogłoszenia
2022-08-25
Termin składania dokumentów
2022-09-09
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe (preferowane z zakresu administracji,  prawa, ekonomii)

Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. Wymagania niezbędne stawiane kandydatowi:
  • obywatelstwo polskie,
  • wykształcenie wyższe (preferowane z zakresu administracji, prawa, ekonomii),
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa karne skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem.

 

  1. Wymagania dodatkowe:
  • preferowane doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego,
  • odpowiedzialność, terminowość, sumienność,
  • komunikatywność i odporność na stres,
  • umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
  • posiadanie umiejętności analizy i syntezy informacji,
  • wysoka kultura osobista,
  • samodzielność w pracy na zajmowanym stanowisku.
  1. wskazana bardzo dobra znajomość przepisów następujących ustaw: ustawy o samorządzie gminnym, Ordynacja Podatkowa, Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o podatkach  i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej(…).
Zakres obowiązków
  1. Zakres zadań  na stanowisku:

Do zadań tego stanowiska pracy należy w szczególności:

1. W zakresie ustalania zobowiązań pieniężnych dla obszaru wiejskiego Gminy Nałęczów:

  • wymiar podatków lokalnych od osób fizycznych, t.j. podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego przy użyciu programów komputerowych dopuszczonych do użytkowania w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie,
  • wydawanie decyzji ustalających i określających wysokość zobowiązań podatkowych oraz wezwań i postanowień w sprawach podatkowych, a także prowadzenie i kompletowanie pełnej dokumentacji z tego zakresu, w tym potwierdzeń odbioru decyzji,
  • pozyskiwanie informacji podatkowych od osób fizycznych oraz ich weryfikacja i kontrola po złożeniu, a także prowadzenie postępowań dowodowych w tym zakresie,
  • prowadzenie postępowań odwoławczych od decyzji wymiarowych dotyczących zobowiązań podatkowych,
  • dokonywanie wymiaru i korekt podatków w ciągu roku podatkowego zgodnie z powstaniem zmianą lub wygaśnięciem obowiązku podatkowego,
  • przeprowadzanie czynności sprawdzających, dokonywanie oględzin, kontroli podatkowych,
  • aktualizowanie bazy danych podatników oraz weryfikowanie posiadanych informacji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków, oraz innych rejestrach pomocnych przy ustalaniu zobowiązań pieniężnych,
  • przygotowywanie materiałów do sprawozdań finansowych z zakresu wykonywanych zadań,
  • wydawanie zaświadczeń z zakresu prowadzonych spraw.

2. W zakresie księgowości podatkowej dla obszaru wiejskiego Gminy Nałęczów:

  • prowadzenie ewidencji księgowej podatków lokalnych od osób fizycznych na imiennych kontach podatkowych podatników przy użyciu programów komputerowych dopuszczonych do użytkowania w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie,
  • prowadzenie i analiza urządzeń księgowych (rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów dzienników obrotów, zestawień sald),
  • uzgadnianie sald i obrotów na prowadzonych kontach, kontrola kont, zamykanie kont, ustalanie nadpłat,
  • prowadzenie postępowań w/s określenia wysokości nadpłat z tytułu podatków lokalnych, przygotowywanie postanowień i decyzji w tym zakresie oraz zwrot i rozliczanie nadpłat,
  • windykacja należności z tytułu podatków lokalnych – wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych, sporządzanie wniosków do sądu o wpis hipotek przymusowych i stosowanie innych środków egzekucyjnych zgodnie z przepisami prawa,
  • prowadzenie ewidencji upomnień i tytułów wykonawczych,
  • dokonywanie rozliczeń i kontroli rachunkowej inkasentów w zakresie inkasa podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych,
  • współdziałanie ze stanowiskiem ds. księgowości podatkowej w zakresie księgowania wpłat, i prowadzenia egzekucji zobowiązań pieniężnych oraz rozliczania inkasentów,
  • przygotowywanie materiałów do sprawozdań finansowych z zakresu wykonywanych zadań,
  • wydawanie zaświadczeń z zakresu prowadzonych spraw.

3. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego
w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz sprawozdawczość w tym zakresie.

4. Zastępowanie pracownika zatrudnionego na stanowisku inspektora ds. Ewidencji podatków i opłat oraz księgowości podatkowej dla obszaru miejskiego gminy Nałęczów
w okresie urlopu lub innej dłuższej nieobecności.

5.Przestrzeganie przepisów Instrukcji zarządzania i użytkowania systemów informatycznego służącego do przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie.

6. Przestrzeganie przepisów Instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych w systemie informatycznym w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie.

7. Wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza i Skarbnika, Kierownika Referatu.

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:

  • podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie (wg załączonego wzoru),
  • podpisane własnoręcznie oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wg załączonego wzoru),
  • podpisany własnoręcznie życiorys /CV/ zawierający dane o posiadanych kwalifikacjach
    i przebiegu pracy zawodowej,
  • podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
  • kserokopie poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje,
  • kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem na każdej stronie
  • podpisane własnoręcznie oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych
    oraz korzystaniu z pełni praw  publicznych (wg załączonego wzoru),
  • podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
    (wg załączonego wzoru),
  • podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa karne skarbowe (wg załączonego wzoru),
  • podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku. (wg załączonego wzoru),
  • inne poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem dokumenty wg uznania kandydata, potwierdzające kompetencje niezbędne na stanowisku.

Osoba wyłoniona do zatrudnienia w drodze naboru zobowiązana jest do złożenia, najpóźniej
w dniu zawarcia umowy o pracę, zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.

Warunki pracy

Warunki pracy:

  1. Praca w wymiarze czasu pracy - 1 etat.
  2. Praca w siedzibie Urzędu Miejskiego w Nałęczowie ul. Lipowa 3, 24-150 Nałęczów.
  3. Praca przy komputerze.
  4. Wynagrodzenie pracownika zostanie określone w oparciu o przepisy Rozporządzenia Rady ministrów z dnia 15 maja 2018r, w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych Dz.U. 2021 poz. 1960) oraz wewnętrznego Regulaminu Wynagradzania wydanego na jego podstawie, obowiązującego w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie.
  5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych kształtował się na poziomie niższym niż 6%.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych kształtował się na poziomie niższym niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Miejsce i termin na składanie dokumentów:

Dokumenty należy składać w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie, ul. Lipowa 3,
24 -150 Nałęczów, w terminie do dnia 09 września 2022r. r. do godz. 15.30 w zamkniętej kopercie, osobiście w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Nałęczowie (pok.13) lub przesłać listem na adres Urzędu Miejskiego w Nałęczowie (decyduje data i godzina dostarczenia oferty do Urzędu).

Na kopercie wymagany jest dopisek o treści: „Nabór na stanowisko urzędnicze - ds. Ewidencji podatków i opłat oraz księgowości podatkowej dla obszaru wiejskiego Gminy Nałęczów w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie” oraz dane adresowe kandydata wraz z numerem telefonu.

Uwagi

Informacje dodatkowe:

  1. Zakwalifikowani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Brak odpowiedzi ze strony Urzędu Miejskiego w Nałęczowie na zgłoszoną ofertę, a także nie zgłoszenie się kandydata na rozmowę kwalifikacyjną
    w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.
  2. Osobą do kontaktu w sprawie naboru jest Sekretarz Gminy lub pracownik ds. kadr.
  3. Informacja o wynikach naboru będzie ogłoszona na stronie internetowej BIP (bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nałęczowie - Nałęczów ul. Lipowa 3, 24-150 Nałęczów.
  4. Dokumenty kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego etapu naboru zostaną odesłane pocztą.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Dorota Chudy
Dodano do BIP dnia 25-08-2022 12:38:22