Stanowisko ds. ewidencji, księgowości i egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Wykształcenie wyższe (preferowane z zakresu administracji, ochrony środowiska, ekonomii)
- Wymagania niezbędne stawiane kandydatowi:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe (preferowane z zakresu administracji, ochrony środowiska, ekonomii),
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa karne skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem.
- Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego,
- odpowiedzialność, terminowość, sumienność,
- komunikatywność i odporność na stres,
- umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
- posiadanie umiejętności analizy i syntezy informacji,
- wysoka kultura osobista,
- samodzielność w pracy na zajmowanym stanowisku,
- wskazana bardzo dobra znajomość przepisów następujących ustaw: ustawy o samorządzie gminnym, Ordynacja Podatkowa, Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
- Zakres zadań na stanowisku:
Do zadań tego stanowiska pracy należy w szczególności:
- prowadzenie bazy mieszkańców -gospodarstw domowych będącej podstawą ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przy użyciu programów komputerowych dopuszczonych do użytkowania w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie,
- aktualizowanie bazy danych mieszkańców oraz weryfikowanie posiadanych informacji z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków, oraz innych rejestrach pomocnych przy ustalaniu opłaty,
- przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ich weryfikacja i kontrola,
- przygotowywanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wezwań i postanowień w sprawach opłaty, a także prowadzenie i kompletowanie pełnej dokumentacji z tego zakresu,
- prowadzenie postępowań odwoławczych od decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym,
- przeprowadzanie czynności sprawdzających, dokonywanie oględzin, kontroli w zakresie prawidłowego wymiaru opłaty,
- wydawanie zaświadczeń z zakresu prowadzonych spraw,
- prowadzenie ewidencji księgowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na imiennych kontach analitycznych przy użyciu programów komputerowych dopuszczonych do użytkowania w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie,
- prowadzenie i analiza urządzeń księgowych (rejestrów deklaracji, rejestrów przypisów i odpisów, dzienników obrotów, zestawień sald),
- uzgadnianie sald i obrotów na prowadzonych kontach, kontrola kont, zamykanie kont, ustalanie nadpłat,
- prowadzenie postępowań w sprawie określenia wysokości nadpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, przygotowywanie postanowień i decyzji w tym zakresie oraz zwrot i rozliczanie nadpłat,
- windykacja należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych, sporządzanie wniosków do sądu o wpis hipotek przymusowych i stosowanie innych środków egzekucyjnych zgodnie z przepisami prawa,
- prowadzenie ewidencji upomnień i tytułów wykonawczych,
- sporządzanie sprawozdań finansowych z zakresu wykonywanych zadań,
- przestrzeganie przepisów Instrukcji zarządzania i użytkowania systemów informatycznego służącego do przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie,
- przestrzeganie przepisów Instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych w systemie informatycznym w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie,
- wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza i Skarbnika, Kierownika referatu.
Wymagane dokumenty:
- podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie (wg załączonego wzoru),
- podpisane własnoręcznie oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wg załączonego wzoru),
- podpisany własnoręcznie życiorys /CV/ zawierający dane o posiadanych kwalifikacjach
i przebiegu pracy zawodowej, - podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
- kserokopie poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje,
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem na każdej stronie
- podpisane własnoręcznie oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych
oraz korzystaniu z pełni praw publicznych (wg załączonego wzoru), - podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
(wg załączonego wzoru), - podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwa karne skarbowe (wg załączonego wzoru),
- podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku. (wg załączonego wzoru),
- inne poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem dokumenty wg uznania kandydata, potwierdzające kompetencje niezbędne na stanowisku.
Osoba wyłoniona do zatrudnienia w drodze naboru zobowiązana jest do złożenia, najpóźniej
w dniu zawarcia umowy o pracę, zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
Warunki pracy:
- Praca w wymiarze czasu pracy - 1 etat.
- Praca w siedzibie Urzędu Miejskiego w Nałęczowie ul. Lipowa 3, 24-150 Nałęczów.
- Praca przy komputerze.
- Wynagrodzenie pracownika zostanie określone w oparciu o przepisy Rozporządzenia Rady ministrów z dnia 15 maja 2018r, w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. 2021 poz. 1960) oraz wewnętrznego Regulaminu Wynagradzania wydanego na jego podstawie, obowiązującego w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych kształtował się na poziomie niższym niż 6%.
Miejsce i termin na składanie dokumentów:
Dokumenty należy składać w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie, ul. Lipowa 3,
24 -150 Nałęczów, w terminie do dnia 09 września 2022r. r. do godz. 15.30 w zamkniętej kopercie, osobiście w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Nałęczowie (pok.13) lub przesłać listem na adres Urzędu Miejskiego w Nałęczowie (decyduje data i godzina dostarczenia oferty do Urzędu).
Na kopercie wymagany jest dopisek o treści: „Nabór na stanowisko urzędnicze - ds. ewidencji, księgowości i egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Urzędzie Miejskim w Nałęczowie.” oraz dane adresowe kandydata wraz z numerem telefonu.
Informacje dodatkowe:
- Zakwalifikowani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Brak odpowiedzi ze strony Urzędu Miejskiego w Nałęczowie na zgłoszoną ofertę, a także nie zgłoszenie się kandydata na rozmowę kwalifikacyjną
w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty. - Osobą do kontaktu w sprawie naboru jest Sekretarz Gminy lub pracownik ds. kadr.
- Informacja o wynikach naboru będzie ogłoszona na stronie internetowej BIP (bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nałęczowie - Nałęczów ul. Lipowa 3, 24-150 Nałęczów.
- Dokumenty kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego etapu naboru zostaną odesłane pocztą.
Dodano do BIP dnia 25-08-2022 13:11:52